Prsten |
Prsten je nešto kompliciranija struktura od prethodne, iako se i ovdje radi o statičkoj i uređenoj mreži. Kako postoje svega dva puta kojima se može doći do odredišnog čvora, tablice putova susjednih čvorova nisu komplicirane. Algoritmi koji se koriste svode se na odabir grane lijevog ili desnog čvora, što se može odlučiti na temelju brojnih parametara (kapacitet linije, kvaliteta, cijena i slično). Za ovu jednostavnu prstenastu mrežu početni put koji je zadan je put od čvora jedan do čvora četiri. |
Za prstenaste mreže koje nemaju veze od točke do točke, može doći do kolizije. Kolizija u prijenosu podataka se izbjegava dodjeljivanjem dozvole za slanje (token). Svaka stanica će primiti, regenerirati i ponovno poslati paket dok ne stigne na odredišnu adresu. Prstenaste topologije osiguravaju stabilno umrežavanje za desetak korisnika, lagane su za postavljanje. Determinističko vrijeme odziva (određeno brojem čvorova) i nastavak rada mreže čak i kod prekida prstena čine ovu topologiju vrlo popularnom u industrijskim aplikacijama. Međutim, kod prstenaste topologije je teško odrediti gdje je nastao kvar (mreža i dalje radi!). Osim toga, mijenjanje topologije i uključivanje novih stanica zahtijeva obustavljanje rada mreže. |
Lipanj 2001. |